body comentado
Barcelona sunset
:::8.4.04:::

No he dormit gaire aquesta nit, estava molt trista, molt. M´he aixecat i m´he mirat al mirall. Ja no era la Ninotchka d´abans. Tenia la cara cada cop més allargada, i unes ulleres negres sota els ulls. No reconeixia que aquella cara fos la meva. Em semblava que mirava a una estranya, però aquella del mirall era jo. Què em diria la meva amiga l´optimista avui? “ Quan es tanca una porta, s´obre una finestra” (frase copiada de Sonrisas y lágrimas) , o diria “ Després d´una mala temporada sempre ve una bona” Suposo que a aquesta frase li falta la continuació “i després una altra de dolenta, i una bona…” això seguint una llei alternativa, però en el meu cas potser serien tres de dolentes, una de bona. Algú s´estava quedant les temporades bones que em toquen.
Avui no volia beure vodka, volia demostrar-me que era capaç de fer-ho, i li diria a en Quim, i el tranquilitzaria. Havia de marxar de casa, i he agafat el cotxe. Plovisquejava una mica, però avui no tenia por de conduir, estava massa trista per tenir altres sentiments. M´he trobat a Montgat, a la carretera de la costa, i he recordat que la tieta Maria era a Premià, a la residència. Si ma mare visqués segur que em renyaria per no anar-la a veure, tot i que fos tieta del meu pare. La meva mare sempre em deia que s´havia de donar carinyo a la gent gran. Feia mesos que no hi anava, de fet, des que l´Igor em va deixar. He menjat una mica a un bar de Premià, no havia menjat res des d´ahir a l´hora de dinar, i així he fet temps fins l´horari de visites de tarda. No sabia si la tieta em recordaria. Era gran i una ambòlia l´havia deixada mig paralitzada i sense parla. M´han portat amb ella. Com el dia havia millorat, amb la cadira de rodes l´he portada al jardinet. L´he fet un petó i li he agafat la mà. Em mirava com si em reconeixés. Alguna cosa havia d´explicar-li pobra dona. La meva vida no, si podia comprendre alguna cosa encara li agafaria un cobriment. Li he somrigut. “Tieta, perdona´m per deixar-te tan soleta. Ja saps la vida bohèmia. He estat uns mesos de temporada a Madrid. Com m´hagués agradat que vinguéssis a veure´m. T´hauria encantat. Representavem «Los bohemios ». Recordes aquella cançó de la Cossette “ La niña de ojos azules”? “
Jo sabia que a la tieta sempre li havia agradat molt la sarsuela.M´ha semblat que li podia agradar que jo fos una cantant de sarsuela, encara que no n´hagués fet mai cap. Recordo quan era petita, i els pares em portaven al seu piset de Gràcia. La trobavem cosint. Era modista. I sempre ho feia en companyia de discos de sarsuelas. Quan arribavem anava a la cuina, obria l´armari de dalt i treia un pot amb uns caramels durs de maduixa, i ens donava un parell a mi i a la meva germana. Ens donava un got de Fanta de taronja. La mare no ens deixava prendre Coca-cola. Ens deixava les seves nines de drap per jugar. I més tard sempre ens donava coca que feia ella amb xocolata. A nosaltres ens agradava molt anar a casa la tieta Maria.Quan em vaig posar a estudiar cant i teatre, ella va estar encantada, deia que sempre havia vist un talent en mi. Llàstima que mai em veiés dalt d´un escenari, perquè llavors va tenir l´ambòlia. Els meus pares van posar-li una dona que la cuidava, però en morir ells, no sé si del disgust, va tenir una altra ambòlia, i en Quim em va dir que el millor era posar-la a una residència. I així portava anys la tia Maria. Al principi anava a veure-la cada setmana, després cada mes o cada dos mesos. I ara, mai.
“Tieta he conegut a un noi molt especial. Es diu Robert. Es metge. Segur que t´agradaria. M´ha demanat que em casi amb ell, i jo he accepat. Ja el portaré perquè al coneguis. Aquest juny ens casarem. Em posaré el vestit que tu li vas fer a la mama quan es va casar. Estaré tan maca! Em fa molta ilusió posar-me aquest vestit. Ja et portaré les fotos”
La tieta em somreia, semblava tan feliç malgrat aquells anys de lenta agonia.
“Ara estic actuant a Barcelona. Fem “Cançó d´amor i guerra” Ja me la sabia quasi sencera. Tu em vas ensenyar El Vallespir.” He començat a cantar-la “Ning nang ning nang, ja la campana torna a sonar…” La tia Maria movia la boca com si també volgués cantar-la, i les llàgrimes li rodolaven per la cara. Potser l´estava emocionant massa, i això no era bo. He parat i l´he abraçada. “Tornaré aviat tieta.Molt aviat”
Jo també estava plorant. Tinc els sentiments a flor de pell. He conduit fins a Barcelona. Mentre conduia ha trucat el Roger el violinista, però no l´he agafat. No volia tenir un accident. En arribar he llegit el seu sms “M´agradaria veure avui a la noia més maca del món. Aquests dies tinc a la nena. La meva dona i el seu fulano marxen de viatge romàntic de Setmana Santa. Digue´m alguna cosa. Un petó” He esperat que fos tard per trucar-lo. No volia veure a ningú, però tampoc volia ser desagradable amb ell. Era un bon noi, tot i que ronqués massa fort.No es mereixia cap mal, ell també ho estava passant malament amb la separació. L´he desitjat una bona Setmana. Li he dit que potser marxava alguns dies fora, però que ja el trucaria la propera setmana, que tenia ganes de veure´l.De fet no tinc ganes de veure a ningú, però avui tinc el dia de mentides pietoses. I demà arriba en Quim. A ell és l´únic que li deixo destorbar la meva solitud.



Pensaments de l'Artista Desconeguda


La meva vida i miracles, el teatre musical i el vodka...


Ninotchka en tu idioma





Escriu-me
E-mail Ninotchka
Trobo interessant...
Catapings
Gattaca
Mes Marge
Converses
Quaderns
alatrencada
turoparc
Khalina
L'aeropla...
Cromets
Enric Granados
Donot's Blog
formaire
Cansoner
El declivi de Nigmad
Club Bohemi
Gemma Blog
Kena Xe
Jun
Hosting Blogger
Blogwise
Diarist.net
Arxius
2004/02 2004/03 2004/04 2004/05 2004/06 2004/07 2004/08 2004/09 2004/10 2004/11 2004/12 2005/01 2005/02 2005/03 2005/04 2005/05 2005/06 2005/07 2005/08 2005/09 2005/10 2005/11 2005/12 2006/01 2006/02 2006/03 2006/07 2006/08 2006/09 2006/10 2006/11 2006/12 2007/01 2007/02 2007/03 2007/04 2008/08
GeoURL