body comentado
Barcelona sunset
:::28.5.04:::

No me la puc treure del cap. Pobreta! Ella que va estar alegrant la vida dels terminals de càncer, i ara segueix fent-ho, però com a pacient. He anat a veure-la una estona aquest matí. Està molt prima. M´ha dit que no es trobava gaire malament, però per la seva cara, deu estar fatal. De fet el moment pot arribar ja, ara mateix. El seu marit, quan l´he trobat a l´hospital feia força mala cara, era com si li haguéssin posat deu anys a sobre. Seguia sent guapo malgrat aquell aire de desgràcia que portava escrit. Suposo que malgrat tot l´estima, i la trobarà a faltar. M´ha dit que tot havia anat tant ràpid, que estava molt avançat, com ella és tan optimista, i que ja no es podia fer res. Quan m´ha vist ella ha somrigut. Ha dit que trobava molt a faltar la seva Ninona, i que no volia marxar d´aquest món sense haver-me vist. Jo no volia plorar, però les llàgrimes han començat a caure deixant-me un gust salat a la boca. Em sentia molt culpable d´haver-la enganyat amb el seu marit, i de portar tan temps sense dir-li res, i del mail que li vaig escriure perquè em deixés en pau, quan tot era culpa meva. La meva amiga ha acabat consolant-me com sempre. Deia que havia viscut pocs anys però havia estat molt feliç, així que marxava contenta, i que no volia cap tristesa.M´ha agafat la mà, he notat que ja quasi no li quedava energia, li he fet un petó al front, i ella ha seguit somrient. M´ha dit que parlés jo, que ella es cansava, que li expliqués la meva vida amorosa, si havia vist més l´Igor. No sabia què explicar-li, ella estava esgotant els últims moments de la seva vida, he pensat que mentir era el més pietós. Li he dit que estic sortint amb un noi molt maco, i que m´estima molt, que es diu Roger, i és violinista. A ella això li ha agradat molt. Una actriu de musical i un músic, deia que érem la parella perfecta. Han vingut els metges, i he hagut de sortir. A fora estava el seu marit. Plorava. M´ha agafat la mà, i m´ha donat gràcies per anar. M´ha dit que m´havien trobat molt a faltar, i que ella sempre em recordava. Llavors s´ha disculpat per tot, deia que es penedia de no haver-li estat mai fidel, i m´ha dit que ella ho sabia, però callava. M´he mort de vergonya pensant que la meva amiga sabés que jo havia estat amb el seu marit. Ell ha dit que potser de mi no sospitava, però que a ell més d´un cop li havia notat, i que l´havia perdonat. No podiem parar de plorar ni un ni l´altre. Ell deia que era ell qui es mereixia ser al llit de l´hospital, i no ella, que era un àngel. Hem intentat serenar-nos per entrar amb una cara més o menys normal. La meva amiga l´optimista m´ha demanat si podria fer-li un favor. Li he dit que clar. M´ha dit que de fet eren tres. Un era si cuidaria del seu marit quan ella no estés. Com podia demanar-me això? Potser ho sabia tot. Li he dit que l´aniria trucant, que no es preocupés. Ella m´ha dit que volia que ell refés la seva vida. Després m´ha fet prometre que intentaria ser feliç, que no volia que em desanimés mai, i que ara que estava amb el violinista aprofités tots els moments de la vida. Allò era massa per a mi. Un altre cop he començat a plorar. I l´últim favor era que volia que cantés en el seu funeral. Deia que no sabia si estaria bé que cantés ?La vie en rose?, a ella li agradava molt, i creia que la gent s´animaria en sentir-la. Li he dit que cantaria el que volgués. He marxat d´allà feta un nyap. I encara ho estic. La mort és la nostra eterna companya, ens persegueix per la vida, o mirat d´una manera menys dràstica, ens espera en alguna part del nostre camí, qui sap si cap el principi, la meitat o el final.


Pensaments de l'Artista Desconeguda


La meva vida i miracles, el teatre musical i el vodka...


Ninotchka en tu idioma





Escriu-me
E-mail Ninotchka
Trobo interessant...
Catapings
Gattaca
Mes Marge
Converses
Quaderns
alatrencada
turoparc
Khalina
L'aeropla...
Cromets
Enric Granados
Donot's Blog
formaire
Cansoner
El declivi de Nigmad
Club Bohemi
Gemma Blog
Kena Xe
Jun
Hosting Blogger
Blogwise
Diarist.net
Arxius
2004/02 2004/03 2004/04 2004/05 2004/06 2004/07 2004/08 2004/09 2004/10 2004/11 2004/12 2005/01 2005/02 2005/03 2005/04 2005/05 2005/06 2005/07 2005/08 2005/09 2005/10 2005/11 2005/12 2006/01 2006/02 2006/03 2006/07 2006/08 2006/09 2006/10 2006/11 2006/12 2007/01 2007/02 2007/03 2007/04 2008/08
GeoURL