body comentado
Barcelona sunset
:::13.4.05:::

Ahir pel matí veient el sol entrant per les finestres de casa meva em va fer sentir plenament feliç. Volia vestir-me ja amb les sandàlies per veure´m més primaveral, i de passada oblidar-me de les mitges, tot i que finalment no em vaig animar a despullar-me tant.
Vaig anar passejant fins davant del Conservatori del Bruc. Anava a entrar, però no vaig ser-ne capaç. Em van començar a tremolar les cames. Vaig allunyar-me direcció la floristeria Navarro, una botiga que sempre anima. Tantes flors, tantes plantes, tant color. Vaig decidir comprar-me un ram per a mi, però a la noia li vaig dir que era per la meva germana. Es ridícul inventar-se situacions davant de la gent, però era molt més alegre pensar que l´Agata encara vivia, i jo comprava un ram per a ella. Havia de ser un ram alegre. Margarides, algunes clavellines. Anava comentant amb la noia les possibles combinacions de colors i flors. En el meu cap tenia l´Agata. La recordava somrient. En sortir de la tenda vaig intentar imaginar quina cara faria ara. Seguiria igual de guapa suposo, però els anys passen per a tothom, fins i tot per a mi. Si miro alguna foto de fa quinze anys, clar que em reconec, però potser les faccions mostren que era més joveneta.
Caminava subjectant les flors. Tothom es gira i et mira més si portes un ram. No sé si la gent es fa la seva pel.lícula imaginant per què les portes, per regalar? a qui? les has rebut d´un enamorat? és l´aniversari? vas a veure un malalt? En el meu cas eren pel meu menjador, tot i que havia dit que eren per l´aniversari d´una germana que feia anys que havia perdut. Amb aquests pensaments al cap, vaig veure al carrer un colom xafat pels cotxes. Els coloms no em desperten passions, però veure l´animalet en aquell estat em va entrar plorera. Primer se´m van entelar els ulls, però després tot em semblava més horrible, i cada vegada em sentia més desgraciada. Tot va començar pel colom, però després pensar que potser estava una mica xalada inventant-me històries a floristeries, recordar que l´Agata no estaria mai més amb mi, pensar en el Martí amb banyes, i que volia casar-se amb qui com podria demanar-li a qualsevol, el Roger també inventant-se històries, el professor que en principi m´havia cregut, però potser desconfiava de mi, tot ho veia negre i negre. Em feia vergonya plorar pel carrer. Suposo que si vas amb un ram i plorant encara et miren més. Vaig estar temptada de llençar-lo a una paperera, total mai podria donar-li les flors a l´Agata. Però no ho vaig fer. Finalment vaig arribar a casa. Vaig aconseguir calmar-me una mica. Em feia mal el cap de tant plorar. Volia trucar al professor i dir-li que no m´abandonés, que necessitava veure´l, però potser dinava amb els companys, o després tenia classe. Volia ofegar la meva tristor en ell, però a l´hora em feia por mostrar la meva debilitat, que em veiés com una patètica ploranera. Em vaig adormir al sofà en una mala posició i em vaig llevar amb una contractura i més ganes de plorar a mitja tarda. Vaig trucar al professor. El mòbil apagat. Estaria nedant? L´havia apagat per no saber res de mi? Em van agafar tot d´obsessions. Va sonar el telèfon. Sortia la foto d´en Roger a la pantalla. La tonteria meva de fer fotos a la gent i enllaçar-les amb l´agenda. A la foto sortia somrient, i jo el vaig recordar diumenge, rient després d´agafar el meu mòbil i parlar amb el professor. I la seva filla. Em va agafar plorera per la nena. No vaig despenjar, perquè potser ell riuria mentres jo plorava. Vaig passar la casa com vaig poder a casa entre pensaments funestos que prefereixo no recordar. Finalment va trucar el professor, i jo amb sang freda li vaig parlar del passeig, de les flors, sobre la roba de primavera, però anava omitint detalls. Ell volia quedar, però a mi em va fer por perdre els papers davant seu, li vaig dir que millor avui perquè tenia una mica de mal de cap (la típica excusa). Potser no em va creure i va pensar que estava amb en Roger o qui sap, però va dir que d´acord que avui a mitja tarda vindria a recollir-me


Pensaments de l'Artista Desconeguda


La meva vida i miracles, el teatre musical i el vodka...


Ninotchka en tu idioma





Escriu-me
E-mail Ninotchka
Trobo interessant...
Catapings
Gattaca
Mes Marge
Converses
Quaderns
alatrencada
turoparc
Khalina
L'aeropla...
Cromets
Enric Granados
Donot's Blog
formaire
Cansoner
El declivi de Nigmad
Club Bohemi
Gemma Blog
Kena Xe
Jun
Hosting Blogger
Blogwise
Diarist.net
Arxius
2004/02 2004/03 2004/04 2004/05 2004/06 2004/07 2004/08 2004/09 2004/10 2004/11 2004/12 2005/01 2005/02 2005/03 2005/04 2005/05 2005/06 2005/07 2005/08 2005/09 2005/10 2005/11 2005/12 2006/01 2006/02 2006/03 2006/07 2006/08 2006/09 2006/10 2006/11 2006/12 2007/01 2007/02 2007/03 2007/04 2008/08
GeoURL